Wij helpen u graag

ns kaartje

Figuur: weekendretour Groningen - Utrecht Centraal

Zaterdag 21 november 2010 zat ik in de trein met een weekendretour Groningen-Utrecht, terwijl ik eigenlijk een weekendretour via Soest had moeten kopen. Ik legde mijn punt voor aan de conducteur en hij bood me aan om het kaartje -met bijbetaling van het (geringe) prijsverschil- om te zetten in een weeekendretour Groningen-Utrecht via Soest. Een geweldige service, die heel goed aansluit bij de NS-stationsreclame van dit moment: Wij helpen u graag – Onze medewerkers staan voor u klaar om u een goede reis te bezorgen! Een slogan waarmee aan klanten wordt vertelt wat zij kunnen verwachten (d.i. een goede reis) en aan medewerkers wat zij moeten doen (d.i. klaar staan voor de klanten), heeft wederom zijn dienst bewezen. Wat me wel opviel is dat de slogan met Wij begint, maar een slogan als U reist graag goed – Onze medewerkers staan voor u klaar om u te helpen! klinkt natuurlijk niet en misschien is de NS-stationsreclame inderdaad (meer) bedoeld voor medewerkers van de NS?

One Response to “Wij helpen u graag”

  1. Lang leve marktwerking OV « eduKEET Says:

    […] ook: Wij helpen u graag LD_AddCustomAttr("AdOpt", "1"); LD_AddCustomAttr("Origin", "other"); […]

Leave a comment